2009. május 25., hétfő

Epeeer

Tegnap eprészkedtem.

A tavalyihoz hasonlóan most is duplán használtam ki a lehetőségeket: lett szörpi is, lekvár is.
Nem vagyok egy nagy konyhaművész, a pepecselést sem szeretem, így a következőképp jártam el:

Az epret megmostam, megtisztítottam és egy jó nagy fazékba tettem. Hozzákevertem kb. fele súlyú cukrot és egy kis szalicilt és egy napra állni hagytam. Ez után nyomkodás nélkül leszűrtem a levét.
A maradék gyümölcsöket tűzre tettem, kavargatás közben felforraltam és még vagy 15 percig rotyogtattam.

A lekvárok már a dunyha alatt pihennek... viszont okulva az elmúlt évi felelőtlenségből a szörpöt már meg sem próbáltam üvegekbe tölteni. Gyorsabban elfogy, mint hogy megérné tölcsérezgetni! :)


Sympathy for the strawberry
I picked strawberries yesterday.
Just like last year I hit two birds with one stone: I made syrup (for drinks) and jam too. I'm not one who could be called the kitchen queen and I do not like messing around either so this is what I did:
washed the strawberries clean, stripped them of their leaves and shoved them in a huge pot. Added as much sugar as half their weight and some salicylic acid and let it all rest for a day. Afterwards, I strained it without squeezing the strawberries.
The fruit without the most of the syrup went on the stove for a good boiling of 15 minutes during which it had to be kept stirred all the time.
The jam jars are having their rest under cover. As for the syrup, I did not bother to bottle it as it will be gone quicker than taking out a funnel. :)

2 megjegyzés:

  1. Szia! Az eperlekvár nálunk is nagyon nagy kedvenc.Egyébként nálam pont fordítva van: volt egyszer réges-régen egy pesti lány,akit aztán egy kis faluba sodort az élet...

    VálaszTörlés
  2. Szia Manka!
    Nálunk én vagyok a családi gyártó. Olyan jó, hogy mindenkinek tudok vele örömet okozni! Bárcsak már a saját kertemben szedhetném!!!

    VálaszTörlés